עיצוב אפליקציה

עיצוב אפליקציה - חשיבות איכות העיצוב

רוצים עיצוב מנצח, שיפיח חיים באפליקציה שלכם ויבדל אותה מכל מיליוני האפליקציות הקיימות? רק אנחנו יכולים להחיות את המיתוג שלכם בנייד ולהעביר מסרים מדוייקים ללקוחות, בשפה שהם מבינים ושגם תגרום להם להגיב.

על "חווית גלישה" כבר שמעתם? אז בשביל שהלקוחות שלכם יוכלו להנות מחווית גלישה בנייד ומכל יתרונות האפליקציה, חובה קודם כל להלחם על תשומת הלב שלהם. כמו שהסבתות אומרות: "כשיוצאים מהבית צריך תמיד להראות הכי טוב שיש".

כמובן שלא רק המראה קובע ולמרות שיש לנו את המעצבים הכי מוכשרים שתפגשו אי פעם, הניצחון בקרב על הזמן והלב של הלקוחות, הוא מה שיקבע את עתיד האפליקציה והקשר שלכם איתם. 

מהירות, חדות, פשטות ותחכום, הם הבסיס למהות של עיצוב אפליקציה איתנו. באלפא מרכיבי העיצוב החכם מותאמים למידות ונתפרים בקפדנות למותג, ללא פשרות. אנו מתחייבים לעשות הכל כדי להשיג את המטרות והיעדים שלכם. נשמע קטלני? אולי אבל ככה זה בג'ונגל של האפליקציות, המנצח שורד. אם אתם רוצים עיצוב אפליקציה חייתי ביותר שיעשה לכם את העבודה- הגעתם למקום הנכון, כי רק אצלנו נלחמים על עיצוב מנצח!

נתקלנו באנשים שחושבים שעיקר הצלחת אפליקציה תלוי בכמות הכסף שאתה משקיע על השיווק בה, על הגורמים שמעורבים איתך בתהליך ועוד גורמים טכניים שונים. אנו כאן כדי לתקן. כל אלו הם פקטורים משמעותיים להצלחה – אך לא העיקריים. הגורם העיקרי להצלחת אפליקציה הוא עיצוב נכון והקפדה על השילוש הקדוש של חוקי היסוד להצלחת אפליקציה (עליהם תקראו בהמשך). יש לקחת את נושא עיצוב הממשק וחוויית המשתמש ברצינות רבה – יש להבין שהוא יהווה גורם עיקרי להצלחת המיזם שלכם.

איך נגרום למשתמש לא למחוק את האפליקציה שלנו

משתמשים מוצאים את שטח האחסון במכשיר שלהם יקר במיוחד ואת הזמן שלהם יקר אף יותר, לכן חשוב לא לבזבז את זמנם. בשניה שהמשתמש מחליט שהאפליקציה שלך מיותרת, הוא יסיר אותה באופן מיידי. משתמש עלול להחליט בקלות שהאפליקציה שלך מיותרת אם עיצוב האפליקציה לא בנוי נכון ולא מייצר לו את ההרגשה הנכונה, עיצוב אפליקציה איכותי מצריך ביצוע של איפיון מעמיק לפני תחילת העבודה, על ידי התחשבות בפרסונות וסוגי משתמשים, על ידי הבנה של מי המשתמשים שלך ומה הם רוצים, מדוע הם הורידו את האפליקציה מלכתחילה. אם נשאל את כל השאלות האלה, המוצר שלנו יהיה ״הדוק״ יותר, ומשתמשים – ימשיכו להשתמש.

חלק גדול ממתודולוגיית עיצבו אפליקציה מגיעה באופן כללי ממתודולוגיית עיצוב הממשק והאתרים, הנה קישור למאמר שלנו בנושא עיצוב אתרים

הרעיון הוא מאוד פשוט ואם תיישמו את שלושת כללי היסוד הבאים, המיזם שלכם יצליח:

עיצוב אפליקציה מושך ומודרני (כדי שירגישו שהאפליקציה חדשה ועדכנית)

ממשק נוח ופשוט (כזה שלא מצריך הוראות הפעלה, אינטואיטיבי)

קונספט שימושי (כדאי שהמשתמש באמת ימצא ערך באפליקציה שלכם והיא תשרת אותו)

להשראה:

הנה כמה דוגמאות מצוינות מהעולם ב Pinterest לסוגים שונים של עיצוב אפליקציה ייחודי, יצירתי ויעיל – Pinterest – App Design
הנה אתר אירופאי איכותי שעוסק אך ורק בתחום עיצוב האפליקציות – App Design Served

ברגע שמשתמש מרגיש שכל אלו קיימים, הוא משאיר את האפליקציה על המכשיר.
עכשיו, בואו נדבר על איך נגרום לו להשתמש בה באופן שוטף…

עקרונות של עיצוב אפליקציה מוצלחת

אז הנה זה, עקרונות הזהב. על מנת לייצר אפליקציה שעובדת יש ליישם כמה שיותר מעקרונות העיצוב הבאים.

ספלאש סקרין

נתחיל בקל ביותר, פשוט ״להגיד שלום״ למשתמשים שלכם, כך תיצרו חוויית משתמש נעימה. כמו כן, ספלאש משמש גם ליישום של loader במידה והאפליקציה טוענת נתונים בעוד המשתמש ממתין.

עקרון האצבע

אנו שולטים על האפליקציה באמצעות האצבעות, המידה ולא ובתהליך עיצוב האפליקציה לא התחשבנו בידיים של המשתמש, אנו מסכנים קיצונית את הצלחת המיזם. יש תמיד להתחשב בגודל האצבעות של המשתמש. בדרך כלל מומלץ שכפתורים ואלמנטים לחיצים יהיו בגודל של האצבע שלך.

לואודרים והמחשת זמני טעינה

אף אחד לא אוהב לחכות, לא במכולת, לא במסעדה, ולא בתור לכל מוסד ממשלתי אחר. לפעמים חווית ההמתנה עשויה להיות קצת יותר נעימה, קחו לדוגמה את ההמתנה בתור למספרה ואת הנעלמת ההמתנה בקריאת מגזין מעניין כלשהוא, כאשר אנחנו ״מעסיקים״ לקוח במשהו אחר אנו יוצרים הסחת דעת מעצם ההמתנה ותת תודעתית הוא מרגיש ש״משהו זז שם״, עקרון אחר הוא כמו זה של מסעדות עם מטבח פתוח, כאשר אתה רואה את המטבח אתה מרגיש שהטבחים עובדים על מנת לספק את המנה שהזמנת ולא סתם ״מייבשים אותך״. עיצוב אפליקציה איכותי חייב לכלול לואודרים אשר משפרים את חוויית המשתמש, מכניסים לממשק מראה מודרני וגורמים למשתמש להרגיש שהתוכנה ״מדברת״ איתו.

פידבק ממשק

כמו במציאות, החפצים שסביבנו מגיבים לנו, זה נשמע טריוויאלי אך אם נשתמש בעקרונות ברורים מאליו אלו - נייצר חוויית משתמש אולטימטיבית לעיצוב האפליקציה. כל מה שסביבנו ״מתנהג״ בצורה מסוימת, כך גם ממשק, ככל שנחשוב בצורה הגיונית ועמוקה יותר על האלמנטים האינטראקטיביים בעיצוב האפליקציה - כך תשתפר חוויית השימוש. יש ליישם עקרונות בסיסיים כמו סאונד (מומלץ צלילים קצרים ורכים), החלפת צבע עם לחיצה על מנת לקבל פידבק מהממשק, אנימציות תגובה (לדוגמה עם לוחצים על אובייקט כדי לגרור אותו לאנשהו, הוא יתכווץ כדי להמחיש שהוא נלחץ ונכנס פנימה), ישנם המון עקרונות ליישם וחשוב להיות יצירתיים בכדי להגיע רחוק עם איכות הממשק שבסוף תביא אתכם אולי ל Featured apps ב AppStore 

פשטות

האינסטינקט הראשוני של יזם אומר - ״ככל שהאפליקציה תהיה עשירה יותר ברמת אפשרויות כך המשתמש יהיה מרוצה יותר״ נהפוך הוא, אנחנו כצרכנים, תתפלאו, מעדיפים להתרחק ממוצרים רב תכליתיים, לדוגמה, מתי נתקלתם לאחרונה בחבר שיש לו אולר שווצרי?
בני אדם רגילים אוהבים מוצרים שעושים דבר אחד כל פעם, לכן חשוב לשמר את אפקט הסינגולריות גם בממשק, אם האפליקציה מיועדת לעשות דבר מסוים, אל תכניסו כמה דרכים לעשות אותו, רצוי שתהיה תצורה ממשקית אחת לכל פונקציה.

אפקט ה-3

דיברנו על זה שלמשתמש אין בעצם זמן בשבילכם, לאחר שסיים להתקין אתכם, הוא בודק אתכם בזכוכית מגדלת, וזה לכמה שניות בלבד, אולי חצי דקה מקסימום. יישמו את כלל המרחק של 3 פעולות מקסימום מרכיב לרכיב (פעולה יכולה להיות לחיצה, פעולת משיכת אצבע [swipe] לחיצה ממושכת על אלמנט ועוד. עכשיו, דמיינו שאתם נוסעים ברכב שלכם ורוצים להדליק מזגן, דמיינו שבתהליך ההדלקה לא יספיק רק לסובב את מתג האיוורור ולהדליק את ה AC, אלא גם נצטרך להדליק כפתור on/off נוסף. נשמע ארוך ומעייף? – עיצוב אפליקציה מוצלח יאפשר פעולות קצרות להפעלת הממשק – ככל שהדרך לביצוע פעולה תהיה קצרה יותר, כך המשתמש יראה את המוצר שלכם יעיל יותר ויהנה מהשימוש בו.

הקבלה טכנית

על מנת לצלוח מיזם הקמת אפליקציה, במיוחד אם זהו סטארטאפ, יש להתחשב בלוחות זמנים של המיזם ולהבין שזמן פיתוח הוא חלק גדול מאוד מהפרויקט, יש לשאול את המפתח שלכם את השאלות הנכונות. יש לוודא שהמעצב יהיה עם המפתח בקשר רציף על מנת ליישר קו בנוגע ליכולות  טכנולוגיות ומסגרת זמן, כאשר מעצב חושב על רעיון ממשקי מעניין בעיצוב האפליקציה, המפתח רואה ומתחיל לחשוב איך הוא עושה את זה ״מאחורי הקלעים״ ובאמצעות פקודות וסקריפטים. בקיצור - חשוב שמעצב האפליקציה יעמוד בקשר שוטף עם מפתח האפליקציה.

רוצים להתחיל פרוייקט?

השאירו פרטים ואנחנו מבטיחים לחזור אליכם הכי מהר שאפשר!