אפשר לבנות מותג גם כאשר יש תקציב נמוך או אין תקציב בכלל, בין אם זה סטרט אפ בכל תחום שהוא ובין אם זה עסק ותיק. המיזם שלכם יכול להתחיל מההתחלה בצעדים נכונים וללא טעויות רק אם עובדים על אסטרטגיה ועורכים רישום של כל מה שחשוב לדעת על המותג שלכם ואז פועלים לפיו. לא צריך תקציב גבוה כדי להפיק פרסומות או כדי לתחזק אין ספור אפיקי פרסום ושיווק כדי למתג, אלא פשוט לעבוד נכון וחכם במסגרת המגבלות שלכם ולתת לזמן לעשות את שלו לאחר שתשלחו את המסרים הראשונים והנכונים לקהל שלכם.
הכנת תקציר להיכרות עם המותג שלכם
הדרך הטובה ביורת לעבוד נכון היא לתכנן את תכנית הפעולה שלכם על פי אותם עקרונות שלפיהם ממתגים ומפרסמים גם מותגים עשירים וותיקים יותר. ראשית, מכינים תקציר של כל המאפיינים של העסק שלכם כדי להכיר אותו לעומק וכדי להכיר את המתחרים שלכם, להגדיר את השירותים והמוצרים שלכם, מיהו הקהל שאתם מחפשים, מהן הבעיות שהקהל שלכם רוצה לפתור בעזרת המוצר שלכם, ולהתמקד אך ורק בזה. לא להתפזר על פני תכניות עתידיות לשנים רבות מעכשיו אלא בכאן ועכשיו. אין לכם הרבה תקציב ואפשרויות תמרון לבזבז על תכניות עתידיות ולכן יש להכיר את מה שהקהל שלכם רוצה וצריך עכשיו ולהתמקד בו כדי להתחיל את המיתוג שלכם במוצרים שעונים לצורך הזה. בעתיד, תוכלו להתרחב ולתת מענה נוסף שעולה מהשטח לאחר שתמכרו את המוצרים הראשונים שלכם. כך יכירו אתכם כחברה חדשנית אבל מעשית.
אסטרטגיה ותכנית פעולה
כדי לעבוד נכון ולא לבזבז זמן יש להכין אסטרטגיה שממפה את המתחרים שלכם ואיך לא לבזבז עליהם משאבים אלא להתמקד ביתרונות שלכם. זהו מיתוג חיובי שמציג לקהל שלכם את מי שאתם בצורה עניינית. הכינו תכנית פעולה שממפה את החוזקות והחולשות שלכם על מנת לא ליפול במלכודת של החסרונות שלכם כדי שתוכלו להציג ללקוחות רק את מה שאתם טובים בו וכך הם יחפשו אתכם הודות לכך. תמיד אפשר לתקן מיתוג בהמשך אבל חובה להתחיל במה שאתם טובים בו ואת זה למכור ללקוחות.