באמצעות האינטרנט כיום יש לנו אפשרויות רבות לבניית מיתוג עסקי, יצירת חשיפה לקהל היעד הרלוונטי עבורנו (או לקהל הרחב) ולבנות תדמית חיובית לעסק. גם אם אין לכם תקציבים כמו של חברות מובילות בתחומן שעולות לכם כעת לראש עדיין תוכלו לבנות מותג איכותי ומקצועי באמצעות האינטרנט. כל שצריך הוא לדעת כיצד לעשות את זה נכון ובאילו פלטפורמות להשקיע. במאמר זה נציג כמה מהפלטפורמות האפשריות אולם הבחירה בסופו של דבר צריכה להיעשות בשיתוף עם חברת פרסום מקצועית כאשר אתם בונים ומאפיינים את המותג שלכם. עבור חלק מהפלטפורמות תצטרכו לבנות אתר אינטרנט מקצועי לעסק שלכם.

עד כמה חשוב שיתוף הפעולה עם הלקוח?

חשוב לנו לציין תחילה כי לא משנה באיזו פלטפורמה תבחרו למתג ולפרסם את העסק שלכם באינטרנט דרוש שת"פ מלא עם הלקוח. לעתים עבור יצירת תכנים, לעתים עבור אפיון העסק והמוצרים, הגדרת האני מאמין והערכים של העסק ועוד. הליך מיתוג עסקי הוא לא הליך פשוט ולא משהו שאתם רוצים להקל בו ראש לכן שת"פ מלא עם חברת הפרסום יכול להוביל לעבודת מיתוג נהדרת.

אז איך לבצע מיתוג עסקי באינטרנט ובאילו פלטפורמות כדאי להשתמש?

המאפיין אולי החזק ביותר של מיתוג עסקי היא יצירת חשיפה אליו והאופן שבו הקהל מכיר את המותג. באמצעות פרסום ברשת יש מגוון דרכים לשפר את החשיפה למותג, בין אם מדובר בקהל הרחב או קהל יעד ממוקד אליו אתם מכוונים. ניתן לייצר חשיפה הולכת וגדלה וגם חשיפה חוזרת באמצעות רימרקטינג. יש מגוון רחב של אפשרויות פרסום ופלטפורמות מומלצות:

  • גוגל – ניתן לקדם את אתר החברה בתוצאות האורגניות של גוגל. אתר הנמצא בתוצאות הראשונות לביטויים פופולריים בתחום העסק ימצב אותו כעסק אמין, חזק וגדול בתחום שלו. עסק המומחה בתחומו.
  • פייסבוק – הרשת החברתית הגדולה והפופולרית בעולם עם מעל 6 מיליון משתמשים ישראלים שאתם יכולים להציג להם את העסק שלכם. באמצעות פייסבוק ניתן לפרסם פוסטים בפיד האישי, להעלות סטורי, לקדם עמוד עסקי למותג שלכם, להשתתף בקבוצות דיון ואפילו להשתמש במערכת הפרסום הממומן של פייסבוק.
  • לינקדאין – רשת חברתית הקשורה ביצירת קשרים עסקיים, הצעת משרות וניהול קשרי לקוחות ברמה הגבוהה ביותר.
  • יוטיוב – פלטפורמה נהדרת ליצירת ערוץ וידיאו משלכם באינטרנט ולחשוף את הקהל הרחב למותג שלכם באמצעות סרטונים.
  • אינסטגרם – בדומה לפייסבוק גם פה מדובר ברשת חברתית ענקית (בבעלות פייסבוק אגב) לשיתוף תוכן (בעיקר תמונות וסרטונים קצרים). תוכלו לייצר התלהבות ועניין סביב המותג שלכם.

לסיכום; יש מגוון רחב של פלטפורמות דיגיטליות שבהן ניתן לעשות שימוש. הבחירה בפלטפורמה הנכונה תלויה במידה רבה באסטרטגיה השיווקית שלכם ובאופן שבו החלטתם לקדם את המותג שלכם.