מיתוג הוא כל מה שבונה את השם והמוניטין של העסק שלכם בעיני הלקוחות והאופן שבו הם זוכרים אתכם ולכן מתקשר ישירות לדרך שבה אתם מציגים אותו. את המיתוג צריך לעשות בצורה מסודרת אם רוצים לקבל תוצאות מדידות של הפעולות שנקטתם. מתחילים בהכנת בריף שמתעד את העסק, החזון שלו, המוצרים והשירותים שלו, הערכים שעליהם הוא מושתת והמסר שהוא רוצה לשדר ללקוחות וגם למתחרים. זהו הליך בניית המותג דרך בידולו ומיצובו בשטח על פי קונספט מסוים. מכאן נובעות כל פעולות השיווק והפרסום של המותג באפיקים שונים, מבניית הלוגו וקביעת סלוגן ועד הפקת פרסומות או העלאת פוסטים וסטוריז וכל מה שניתן לעשות בסוגי המדיה השונים.
מיתוג שנעשה דרך עיני הלקוחות
את המיתוג אפשר לנהל בצורה מסודרת ואפשר גם ליהנות מפעילות מיתוג שלקוחות עושים למענכם אם הם מרוצים מכם ורוצים להמליץ עליכם. למעשה, במקרים רבים הליך המיתוג כולל גם הישענות על חוות דעת של לקוחות ועל מה שהם מספרים עליכם כדי להבין טוב יותר איך אתם נתפסים בעיני לקוחות. בשביל זה יש לבדוק מדי פעם כיצד אתם ממוקמים בתחום שלכם ומה חושבים על המותג שלכם. אם יש לכם פרסומות בולטות, סלוגן שתפס כביטוי שמשתמשים בו או לוגו שהפך להיות מוכר מספיק כדי לזהות אתכם לפיו, זה סימן הלקוחות כבר התחילו להבין מהו המותג שלכם ולהתייחס אליכם ככזה. כל מה שנורת הוא להמשיך לשמר את המותג שלכם בעיניהם וגם להוסיף תכנים ולהישאר קשוב לדעת הלקוחות.
אפיקי מיתוג שונים
היום נהוג להשתמש הרבה במדיה החברתית ובכל תחום הדיגיטל על מנת למתג חברה. זה יכול להיות פשוט ובסיסי כמו פרסום פוסטים בדף הפייסבוק שלכם ולהגיע למצב שבו אתם מפרסמים פרסומות שהפקתם במיוחד, קמפיינים ממומנים שמטרגטים את הלקוחות שלכם שמחפשים אתכם ומעדיפים לרכוש מוצרים כמו אלה שאתם מוכרים, וזה גם יכול להיעשות בצורות שונות כמו יצירת עניין על ידי תוכן מיוחד, הומור, התייחסות לאירועים אקטואליים שבהם אתם יכולים לתרום או לתת חסות וכך להתקשר אליהם. בכל מקרה, רצוי לנהל מותג בעזרת מומחים כדי להימנע מטעויות נפוצות.