מיתוג העסק הוא האופן שבו הקהל מכיר, מבין ומחזיק מהעסק שלכם. ככל שהמיתוג שלכם הוא טוב יותר כך הוא ישפיע לטובה על הקהל שלכם, יגרום לקהל לסמוך עליכם יותר וכמובן ידע לזהות את ערכי המותג שלכם במוצרים שלכם, בשירות שלכם ועוד. מיתוג מחדש הוא הליך מיתוג שעושים לעסקים קיימים במקרים שונים לאורך חיי העסק. ככל שהעסק עובד טוב, ערכי המותג, העיצוב הגרפי והמסרים השיווקיים מתאימים לרוח התקופה הרי שאין צורך במיתוג מחדש אבל במקרים רבים אחרים בהחלט יש צורך. להלן כמה דוגמאות.

העסק לא מתקדם בהתאם לציפיות שלכם? דרוש מיתוג מחדש

עסק שדורך במקום או מתקדם מאוד לאט כנראה סובל ממיתוג שלילי או חלש. אנשים אינם רואים אתכם כעסק מוביל, אולי אין לכם מספיק חשיפה ואולי הערכים והמסרים של העסק לא רלוונטיים עבור הלקוח. במקרים כאלה ואחרים ייתכן והפתרון יהיה מיתוג מחדש: עיצוב גרפי חדש, צבעים חדשים, מסרים חדשים, ערכים חדשים ועוד.

עסק הזקוק לניקוי מוניטין:

גם עסקים שלאורך שנים פועלים בצורה חוקית, הגונה ושמה את הלקוחות בראש מענייה עשויה לעתים לטעות. זה יכול להיות עם שירות שנתנה ללקוחות, מקרה ספציפי שפגע בכבודם של הלקוחות או אפילו ראיון בטלוויזיה או בעיתון של בכיר בחברה שעשוי לעשות נזק. במקרים כאלה ואחרים העסק יצטרך לעבור מיתוג מחדש ואולי אפילו לשנות את שם העסק על מנת לזכות מחדש באמונם של הלקוחות, אולי תחת שם אחר.

שינוי הפעילות העסקית:

במקרה של צמיחה גדולה של העסק ו/או סביבה עסקית משתנה או כניסה של העסק לתחום מחדש. במקרים כאלה ייתכן והעסק יצטרך לעבור הליך מיתוג מחדש עם מסרים שיווקיים מתאימים יותר והצגה שונה של העסק כעת.

לסיכום; הליך מיתוג מחדש הוא הליך מורכב הנוגע בכל הקשור לאפיון העסק, הערכים שלו, החזון העסקי והמסרים השיווקיים, העיצוב הגרפי, תשתיות העסק ועוד. לא משהו שאתם רוצים להקל בו ראש ולא כל שני וחמישי עורכים מיתוג מחדש לעסק – לכן חשוב מאוד לעבוד מול חברת פרסום מקצועית ומנוסה כאשר מחליטים שהגיע הזמן לעשות מיתוג מחדש לעסק.