מיתוג עסקי לעצמאים כולל התייחסות ספציפית למאפייני המקצוע שלהם, סוג הקהל שהם פונים אליו וגם קמפיינים ייחודיים שמדברים על היתרונות שלהם לעומת המתחרים. זה צריך להיעשות בצור החיובית, כמובן, משום שאין טעם ואין צורך להשמיץ מתחרים, אבל למרבה המזל קל מאוד להגיע למצב שבו הופכים בעל מקצוע עצמאי לאוטוריטה בתחומו ולהפנות אליו לקוחות מתעניינים. אנשי מקצוע כמו חשמלאים, אינסטלטורים, מדבירים וכו' הם עצמאים שיש להם ידע מקצועי ברור מאוד שעליו הם בונים את העסק שלהם. הם יכולים להעלות קמפיינים ותכנים שמדברים על הניסיון והמומחיות שלהם ובכך למתג את עצמם כמי שמבינים במקצוע זה. על כך מתבסס בדרך כלל המיתוג שלהם.

פנייה לקהל מטורגט

עצמאים שיש להם מקצוע כזה יודעים מי מחפש אותם והם יכולים להכווין כל מי שעוסק במיתוג שלהם לקהל שהם רוצים למכור לו את השירות שלהם. זה מחייב ניסוח מודעות ופוסטים לפי מילות מפתח אבל גם לפי נושאים שברור שהלקוחות שלהם מחפשים לפיהם. במקרים כאלה, בונים התעניינות של קהל שרוצה לפתור בעיה כמו הדברה של מזיקים בבית, החלפת רשת חשמל או תיקוני חשמל למיניהן, פיצוצים בצנרת ודליפות או תיקוני ביוב ואינסטלציה. כך מעלים תכנים שבהם הלקוחות יכולים לקרוא על מידת המומחיות של בעלי המקצוע, לדעת בוודאות שהם אכן יכולים להציע להם פתרונות בתחום ולפנות אליהם כשהם מחפשים שירות כזה.

הצגת העסק בדיגיטל

יש דרכים שונות למתג עסקים של עצמאים וכולן כוללות את המאפיינים הגרפיים שמחייבים מקצוענות של מעצבים גרפיים ובוני אתרים, כותבי תוכן ומקדמי אתרים שיכולים להשתמש בחומר רב על מנת לקדם את העסק שלכם באינטרנט ובדיגיטל ולנצל כל אפיק אפשרי כדי להנכיח את המותג שלכם בתודעת הלקוחות. זוהי בדיוק עבודתו של המקדם והמשווק שלכם, שבונה את המותג בהתאם לקריטריונים שמחייבים התאמת הקמפיין להתנהגות הלקוחות. המיתוג שלכם יכלול גם תמונות שמציגות אתכם בעבודתכם, אם זה אפשרי, גם סיפורים של לקוחות מרוצים וגם הצגת מקרים לדוגמה שאפשר לטפל בהם כי זה השירות שלקוחות מחפשים ורוצים לדעת איך זה קורה בשטח באמת.