בניית מותג הוא הליך מורכב למדי. הוא כולל כמה וכמה שלבים ודורש לרוב גם סבלנות. להלן כמה טיפים חשובים לבחירת שם המותג שלכם, המהווה את אחד הפרמטרים הראשיים בבניית מותג מנצח.
אל תשעממו את הלקוחות
שם משעמם ולא יצירתי יכול לשעמם את הלקוחות שמחפשים מותג שיש לו שם שמאתגר גם אותם.
מצאו את ההקשר למותג
שם שאינו קשור למותג ואינו מצביע על הכיוון למוצר ולשירות שלכם הוא לא רק מבלבל אלא גם לא זוכרים אותו טוב.
שם פשוט ולא מסובך
גם להיות יצירתי מדי זה לא עוזר משום שאם השם מסובך, ארוך מדי, לא קשור לשום אסוציאציה ציבורית אלא פרטית הוא מקשה לזכור אותו והלקוחות פשוט לא יתייחסו אליו בין כל המתחרים.
אל תערפלו את המשמעות
כששם המותג מעורפל זה מקשה להבין מהו ולכן אנשים לא ינסו אפילו לבדוק במה מדובר. זה גם מקשה על לקוחות לדעת שהמוצר שלכם פותר את הבעיות שלהם ולכן יפסחו עליו.
היעזרו במומחים לניימינג
ניימינג הוא מקצוע בתחום המיתוג והשמות שמומחים כאלה מוצאים שווים הרבה מאוד כסף בגלל היעילות. אם אתם מתקשים לעשות זאת לבד, היעזר בהם או לפחות קבלו מהם חוות דעת לגבי הרעיונות שלכם.
בדקו אם הדומיין לא תפוס
היום אי אפשר לפתוח עסק ללא מחשבה מידית על האתר שלכם והנכסים הדיגיטליים. אם אין לכם דומיין פנוי על שם זה תצטרכו להיות יצירתיים או להחליף את שם המותג.
התייעצו בבלשנים ומומחים לשפות
מה שנשמע לכם נפלא בשפה שלכם יכול להיות בעל מובן פוגעני בשפה אחרת ולהפוך לבדיחה או למותג שרוף שאף אחד לא יתקרב אליו. בדקו את משמעות השם שלכם בכמה שיותר שפות, לטובתכם.
האם השם שלכם תפוס כבר?
חוקית, אסור לכם לגנוב סימן מסחרי של מתחרים. אל תיכנסו לקרבות משפטיים אם לא צלחתם לשכנע מתחרים למכור לכם אותו.
חשבו על קהל היעד שלכם
התאמת השם לקהל היעד הוא הבסיס של כל מציאת שם. אם הוא לא מתחבר אליו כי הוא צעיר או זקן מדי, הקשיבו לו.
בדקו עם קהל היעד שלכם
אחרי שמצאתם שם טוב, ודאו בכל זאת שהוא מתקבל באהדה ובצורה חיובית אצל הקהל שלו הוא מיועד, ליתר ביטחון.