מותגים נמדדים לא בשלב ההחדרה שלהם שאז, כולם מתנפלים עליהם כטוב ליבם במותגים, אלא שנדרש פרק זמן רב יותר כדי לקבוע אם המותג הזה אכן היה שווה את אותו תהליך של מיתוג עסקי אשר הוא עבר.
במאמרים רבים שלנו אנחנו מציינים שוב ושוב, כי העובדה שמשהו עבר תהליך מיתוג עסקי לא הופך אותו למותג, יש כמה פרמטרים שבגללם משהו יכול להפוך למותג.
שונה וחדשני!
מותג חייב להיות שונה מכל מה שהכרנו. הוא לא יכול להיות עוד מוצר או עוד שירות הוא חייב להיות המוצר החדש, השירות החדש והוא בעיקר צריך להציע חדשנות. כשאנחנו אומרים חדש אנחנו לא מתכוונים למשהו שלא יצא מהאריזה, אנחנו מתכוונים למשהו שבעצם השימושיות שלו מציע לנו חדשנות ותורם לחיים שלנו. למשל סמרטוט רצפה שלא מתפורר (יש דבר כזה?) מכונית חסכונית בדלק ואפילו תוצרת חקלאית עם פטנט שמנצח את הטבע- חסה שנשארת ירוקה וטרייה במשך שבוע רצוף. (הנה אתגר לאגרונומים).
החידוש אגב צריך להיות נוח להבנה וקל לתפעול. הוא צריך לקצר תהליכים, לחסוך זמן או כסף, לבצע כמה פעולות בבת אחת ובקיצור- הוא צריך להביא בשורה חדשה בתחום שלו הוא צריך להראות למה אותו תהליך של מיתוג עסקי הוא תהליך חדש, איכותי מקורי.
רק מקורי!
מותג חייב להיות מקורי. לא היה כזה לפניו, בתקווה שלא יהיה כזה גם אחריו (למעט הזייפנים כמובן). המקוריות שלו יכולה להיות בעצם הרעיון, בטכניקת השימוש, בתוחלת החיים שלו, במגוון האפשרויות להשתמש בו, בפתרון שהוא מציע, בנוחות שלו, בחשיבות שלו ורק אם הוא כזה, הוא יכול לסחוף אחריו אוהדים כלומר- צרכנים ורק אם הוא כזה הוא שווה מיתוג עסקי.
זה בדיוק המקום לציין שחברות שעומדות לפתח מותג, עושות סקר שוק רציני מאוד לפני שהן בכלל מפתחות את המוצר שלהן ברמה של אב טיפוס. אין ספק כי היום יותר מתמיד, קל להסתכל אצל המתחרים ולהבין מה הם עושים. המידע הזה נמצא ברשת, ניתן למצוא אותו בחיפוש קצר במנוע החיפוש המפורסם בעולם. לכל מוצר יש פרסום בגוגל אשר מדבר עליו הוא לא סודי, כי מה שסודי זה איך עושים את זה, לא מה עושים.
והחוכמה היא לבוא עם משהו מקורי שאף אחד לא חשב עליו קודם ושעושה לכולם את החיים קלים. שילוב של נוחות ללקוח כאשר מדברים על מיתוג עסקי הוא כלי מפתח בהצלחה של המוצר או השירות.
מחיר מטרה!
מחיר מטרה הוא פרמטר מאוד חשוב בנושא של מיתוג עסקי. בדרך כלל מותגים יעלו יותר כסף, ממוצרים אחרים בקטגוריה שלהם. הערך של המותג מתבטא גם במחיר שלו אבל, והאבל הזה הוא גדול מאוד. אסור לפרוץ עם מותג במחיר שערורייתי. אחרת הוא מאוד נישתי ופונה לקהלי יעד מאוד ספציפיים. אם מדובר במגב שמצליח גם לטאטא, למשל, המחיר שלו יכול להיות הוגן אבל הרצון של המפתחים הם שהמותג הזה יימכר לכל אחד ולכן המחיר שלו חייב להיות סביר.
אין ספק כי כמעט לכל מותג יש מתחרים זייפנים שלא מתביישים לקחת את הרעיון של חברה אחת וליישם את זה עכשיו בפס ייצור בסין אבל כפי שכל בעל עסק שרוצה אתר איכותי למותג שלו פונה לחברה מקצועית בתחום בניית אתרים ולא לחובבן בשביל לקבל אתר איכותי ככה זה ההבדל בין מותג אמיתי ומקורי מאשר חיקוי זול מסין…