עד לא מזמן אי אפשר היה לחדור את הקורות העבים של הרשת החברתית דוגמת פייסבוק ולנסות לעשות בה מיתוג ופרסום לעסוק או למכור בה משהו ולחשוב שעינה הפקוחה של הרשת לא תופסת אתכם עושים את זה.
מאז שפייסבוק הפכה לרשת חברתית, היא בהחלט הפכה להזדמנות שיווקית של מיתוג חדש וכמובן פלטפורמה פרסומית חדשה שעד אז נותרה במה לפוסטים, וידויים אישיים וסרטונים. השימושיות השתנתה ויחד איתה החלו לצוץ אין סוף קמפיינים שיווקיים ובצדק.
מיתוג ברשת החברתית זו הזדמנות שיווקית!
אם ניקח לדוגמה חברה שרוצה לפתוח חנות במציאות היא צריכה קודם כל לעבור תהליך של מיתוג עסקי, אחרי שהיא כבר ממותגת. איפה לפי דעתכם היא תרצה להתמקם? במקום המוני, נגיש, חשוף, בקניון אליו באים כולם, נכון?
הרשת החברתית אותו דבר. לפייסבוק יש היום בישראל 4 מיליון גולשים מה שאומר שאם אתם מפרסמים שם משהו, יש סיכוי שחלק כלשהו, איזה שהוא חלק מסך כל הגולשים האלה ייחשף לקמפיין השיווק שלכם ויראה את המודעות שלכם. הרי בדיוק בגלל זה עברתם תהליך של מיתוג עסקי לעסק שלכם, כדי לצעוק שאתם שם…ושאתם מיליון דולר!
אף חברה או עסק לא מתכוונים לוותר על החלק היחסי של ארבעת מיליון משתמשי הפייסבוק הישראלים. כלומר- אין מצב שעסק או חברה יגידו אנחנו לא רוצים להיות איפה שחצי מדינת ישראל גולשת ולכן- זוהי בדיוק הזדמנות הפז של כל עסק לעשות קמפיין ברשת החברתית ולהיות במקום בו כולם נפגשים ולהיות בו בסטייל, לא כמוצר – כמותג!
קמפיין ברשת חברתית- תהיה חברתי!
כדי לצאת עם קמפיין קידום בפייסבוק ברשת חברתית כמו הפייסבוק צריך לדעת איך לפצח את הבמה הזאת. מהו בעצם הפייסבוק? יש להדגיש כי רוב האנשים שנכנסים לפייסבוק לא נכנסים כדי לקנות משהו אלא כדי לדבר עם החברים שלהם, לפרגן לאחרים, לקנות לעצמם חברים חדשים, להעלות תמונות וסרטונים- סוג של מסיבת חבר'ה און ליין. פייסבוק זה מיתוג, כולם שם כי זאת הרשת החברתית הגדולה והמצליחה ביותר.
עכשיו איך בדיוק תתקבל מודעה על ספות ניקולטי באמצע הגלישה בפייסבוק. אז נגדיל ונאמר- כי כדי שמודעה שיווקית על ספות ניקולטי תצליח לצוד את עיניהם של הגולשים ברשת החברתית- היא חייבת להיות מודעה חברתית.
מה זה פוסט חברתי ולמה הוא צריך מיתוג?
מה זה פוסט חברתי? בכל פעם שחברה עושה תהליך של פרסום בפייסבוק היא גם משתמשת בפוסטים, פוסט חברתי מקדש את החברות מעל השיווק ומצליח במשפט אחד להפוך את הישיבה על הספות של ניקולטי לחברות עולם ולברית נצחית. כלומר- חייב להיות קשר בין הקמפיין של ניקולטי בפייסבוק לבין הלך הרוח של הרשת הזו. ואם זה נוח זה צריך להיות נוח חברתי- שבו לכם כל החבר'ה ואם זה עיצוב מושלם, זה צריך להיות עיצוב, כי אתם מעלים תמונות יפות בוא נעשה תחרות צילום לניקולטי… רוצה לומר- כל הבונוסים של ניקולטי צריכים לנוע ולהיחשף ברשת החברתית באופן כזה, שגם אם רק נכנסת לעשות לייק, רוח הקמפיין תהיה כזו שתרצה לעשות גם לייק לקמפיין אפילו שרק התכוונת להזמין את רז למסיבה ביום שישי. ככה זה עובד. הרי אין ספק מיתוג עוזר לכל חברה. וכאשר הפוסט החברתי שלי ממותג הוא טוב. כאשר אתם עושים לייק אתם עוזרים לתהליך מיתוג של כל חברה. הרי כאשר אתם מותג… אתם שם. למעלה.
מעוניין בחברה מצוינת לפרסום בפייסבוק? כנס >>> פרסום בפייסבוק