מחקר על פסיכולוגיה שיווקית להגדלת מכירות בדק מה יכולים לעשות מלצרים כדי להגדיל את הטיפים שלהם.
מה שנמצא היה מעורר השראה ומפתיע. למרות שבדרך כלל אומרים למלצרים שהם צריכים להיות אדיבים ולחייך ללקוחות הרי שמהמחקר עלה כי שי קטן שווה חיוך גדול. הם חילקו ללקוחות סוכריות מנטה וזה מה שעזר להם להגדיל ב-23% את הטיפים שהם קיבלו.
מה זה אומר על מיתוג? זה אומר שכאשר אתה מגדיר מוצר או שירות כמיוחד במינו, אתה גורם לצרכן להבין כי זוהי הזדמנות ולא רכישה ולכן רכישה של מותגים יותר קלה מרכישה של מוצרים שאינם ממותגים. כלומר, מוצרים לא ממותגים פונים להיבט של המחיר או המבצע אבל מי שמחפש מיתוג ואיכות לא יקנה בגלל זה. אם המוצר ממותג זה מה שיוצר אצל הרוכשים את תחושת ההזדמנות.
סוכריית מנטה עושה לשירות מיתוג!
במהלך המחקר הנ"ל הוענקו סוכריות המנטה כמתנה ללקוחות בדרכים שונו. חלק מהמלצרים הגישו את הסוכריות יחד עם החשבון ולא יידעו הלקוחות, פשוט הניחו וזהו. חלק אחר הגיש את הסוכריות בנפרד וגם הודיע על קיומן והחלק השלישי הגיש את החשבון עם סוכריות המנטה והלך ושב עם עוד סוכריות, עוד מתנות.
קבוצת הלקוחות של החלק השלישי הייתה זו שהעניקה 23% טיפ יותר למלצרים שמילאו אותם בסוכריות. האם זה היה בגלל המנטה? לא ולא! זה היה בגלל שהם קיבלו דרך הסוכריות תשומת לב וזה מה שהיה חשוב להם. וזה בדיוק מה שצריך להראות ללקוח בזמן שמתחילים תהליך של שיווק בגוגל בעזרת מיתוג – תנו לו את תשומת הלב המגיע לו!
מיתוג מעניק ללקוחות תשומת לב!
אחרי מחקר כזה שהוכיח חד משמעית כי להיבט של תשומת לב חלק חשוב בתהליך של מכירה, אין ספק כי זה בדיוק מה שעושה מיתוג לצרכו בבואו להחליט אם הוא רוכש אותו או לא.
כאשר אדם רואה על הדף מוצר ממותג ומוצר שלא עבר תהליך של מיתוג מה עובר לו בראש? ראשית הוא יחשוב מדוע יש מוצרים שעברו מיתוג וכאלה שלא ויגיע מהר מאוד למסקנה כי כנראה שמוצר שלא עבר תהליך של מיתוג לא ראוי למיתוג כלומר- המיתוג לא מוכר לך רק עטיפה ולוגו הוא מוכר גם רגשות וזה מה שאנשים רוצים לקנות.
אם העברת את השירות או המוצר שאתה מייצג בתהליך של מיתוג עסקי, אין ספק כי הלקוחות הפוטנציאליים שלך יתחברו יותר למוצרים שלך מאשר למוצרים שלא יכולים להבטיח להם כלום ואין להם שום מיתוג. ככה הדברים עובדים ולכן מותגים מצליחים.