עיצוב אתרים הוא תחום רחב מאוד ומבלבל, לפעמים נראה שכמה שנעבוד קשה, לא נגיע למעמד ברשת כמו החברות הגדולות.
אנחנו כאן כדי לנפץ לכם אשליה זו ולעזור לכם להבין כיצד עושים זאת.

מדוע האתרים של החברות הגדולות עובדים

כולנו יודעים שבבעלות החברות הגדולות בארץ ובעולם, אתרי אינטרנט שעובדים ״באופן פלא״. משום מה, נראה לעין שאיכשהוא הן מצליחות להקים אתרי אינטרנט שבאמת עובדים, טבעי לחשוב שחברות אלה פשוט משקיעות תקציבים אסטרונומיים על פרסום באינטרנט, אז כן, הן אכן משקיעות.

אך לא מכאן כוחו האמיתי של האתר שלהן.

הסוד הגדול הוא שלרשותן צוות עיצוב אתרים ומומחים המחזיקים בידע נרחב ורב עוצמה, ואת חלקו נשתף בהמשך המאמר הזה.

אותם ה״טייקונים״ שגורפים מליוני שקלים דרך בניית אתר אינטרנט, בין אם זו חברת נסיעות לחו״ל או חברה המוכרת שירותי ייעוץ לעסקים, מחזיקים צוות עיצוב אתרים וחוויית משתמש איכותי. אתם כבעלי העסקים ומנהלים, משקיעים את מירב המשאבים והאנרגיה על מנת להכניס טראפיק איכותי לאתר שלכם. כאן נשאלת השאלה האולטימטיבית, האם כל הטראפיק שאני מכניס לאתר הוא ״חלב שנשפך״? אז התשובה היא לרוב: כן!

רוב האתרים הם בעצם ״מסננת״ לצערנו, הם מקבלים טראפיק וביקורים של משתמשים חדשים וקיימים אך לא גורמים למשתמש להשאיר את הפרטים, להזמין את המוצר שלכם או להרים אליכם טלפון. הם בעצם מבזבזים לכם את הכסף, הזמן והאנרגיה, שלא נדבר על זה שלא מצמיחים את העסק שלכם כלל.

חשוב להבין: בכדי לייצר לידים באמת ולא לבזבז את המשאבים שלך, אתה זקוק לצוות מומחי עיצוב אתרים, סטודיו לעיצוב גרפי וחוויית משתמש שיגרמו לאתר שלך לעבוד.

להבדיל מצוות מומחי עיצוב אתרים וחווית משתמש, רוב החברות לעיצוב ובניית אתרים, הולכות על בטוח ומספקות עיצוב אתר שנראה כמו כל האתרים כי זה מה שאתה בתור לקוח מאמין שמקובל, וזאת בכדי לחסוך זמן במחשבה ותכנון – מה שמוביל להפחתת שעות עבודה ועלויות ייצור. סטודיואים רבים וחברות משתמשות בשיטות עיצוב ארכאיות ומיושנות, שיטות עיצוב לעוסות שגורמות לאתר שלכם להרגיש כמו כל אתר אחר. עשה לעסק שלך טובה ושכור סטודיו לעיצוב גרפי המומחה לחוויית משתמש. 


יתרונות העבודה עם צוות מומחי עיצוב אתרים וחוויית משתמש (UI UX)

להבדיל מצוות עיצוב אתרים וחוויית משתמש מנוסה חברה לבניית אתרים, משרד מיתוג או סטודיו לעיצוב גרפי מספקות לך עיצוב אתר ש״יוצא ידי חובה״ ונצמדות לטריקים שמיצו עצמם מזמן ותבניות ישנות בכדי לחסוך זמן. סטודיו לעיצוב גרפי, צוות עיצוב אתרים וחוויית משתמש מנוסה ייקח את האתר שלך ל Level אחר, בו האתר שלך באמת עובד ובאמת מייצר לידים!

צוות עיצוב אתרים מומחה ומקצועי באמת יגיע מראש בגישה שונה ומחושבת, ויכלול בתוך פרויקט עיצוב האתר שלך את ההליכים הבאים:

  • הכרת המוצר שלך לעומק והבנתו באמת
  • בדיקת מתחרים בארץ ובעולם
  • ניתוח פרסונות וקהלי יעד (יצירת מודל סוגי משתמשים וניתוח התנהגות של כל אחד מהם)
  • הכנת מסמך רשימת דרישות וקווים מנחים לעיצוב האתר
  • בניית תרשים זרימת המשתמש מרגע כניסתו לאתר עד ולפעולת היעד הסופית (יצירת קשר לדוגמה)
  • שירטוט מוקאפ (הדמייה של האתר על נייר) וניתוח חוויית המשתמש לפני שלב העיצוב

כל אלו הם רק אבני דרך בשלב איפיון האתר – השלב הראשוני ביותר בפרויקט של עיצוב אתר פרימיום.
כמו שבטח תיארת לעצמך, ישנם שלבים נוספים כמו עיצוב ראשוני, עיצוב מתקדם, ליטוש, טסטינג, פרוטוטייפינג ובדיקה באמצעות קבוצות מיקוד.

עיצוב אתרים הוא תורה שלמה, רחבת ידיים ואין להקל ראש בתהליך.


כמה טיפים שיגרמו לאתר שלך למכור יותר וישפרו את חוויית השימוש בו

על קצה המזלג, חלק קטן מאוד אך חשוב במיוחד מהעקרונות לשיפור חווית משתמש בעיצוב אתרים:

  • הטמע באתר מצבי Hover ו-Click.

    אלו הם מצבים של כפתורים ובכלל רכיבים אינטראקטיביים שמחזירים פידבק למשתמש וגורמים לו להרגיש שהאתר ״מתקשר״ אותו, לדוגמה, כשעוברים עם הסמן על כפתור מסויים הוא הופך לבהיר יותר, כשמקליקים עליו הוא נהפך כהה יותר ממצבו המקורי. יש ליישם טכניקה זו על כמה שיותר רכיבים באתר, גרום למשתמש שלך להרגיש שהאתר שלך ״מדבר איתו״.

 

  • הטמע באתר שלך כפתור אוניברסלי של הנעה לפעולה.

    הנעה לפעולה היא בעצם הפקודה או הציווי שלך כלפי המשתמש על מנת להביא אותו לפעולה הסופית שאותה הגדרת, לדוגמה, אם אתה רוצה שהגולש שלך יפנה אליך באמצעות השארת פרטים, כלול בעיצוב שלך במקום קבוע כפתור אשר ממליץ לו לעשות כך, הכפתור צריך להיות ברוב המקרים בכל העמודים ובאותו המקום.

 

  • יישם את עקרון העקביות (קונסיסטנטיות ממשק).

    דמיין שיש בדף הבית באתר שלך טופס יצירת קשר, בתוכו יש כפתור ״שלח פרטים״ בצבע ירוק, כעת, דמיין שגם בדף יצירת קשר יש טופס אבל אותו הכפתור של שליחת הפרטים הוא בצבע כחול, הנה גרמת למשתמש לתחושת בילבול וחוסר התמצאות. הרי תת-תודעתית, המוח מנסה ליצור חיבור בין מה שראית קודם לבין מה שאתה רואה כרגע, המוח מנסה לייצר דפוס התהנהגות כלפי האתר שלך, ברגע שאין דפוס התנהגות, קיימת תחושת חוסר התמצאות שמייצרת מוסר אמינות שמובילה ליציאה מהאתר. בקיצור, תהיה עקבי.

 

  • תהיה רספונסיבי.

    לא מסובך, סטטיסטית 70% מהכניסות לאתר שלך יגיעו דרך סמארטפון או טאבלט, יש לעצב גרסה מותאמת במיוחד למכשירים שהם אינם המחשב השולחני או הלפטופ שאתה כל כך אוהב. לא די בסתם להקטין את כל העיצוב בצורה פרופורציונלית, יש ליצור מחדש לחלוטין את הממשק ולשנות צורת חשיבה. הרי בסמארטפון אין עכבר אלא יש אצבע, הרי בסמארטפון רוחב המסך או שליש מאשר על מסך מחשב. יש להתחשב בפרמטרים אלו ועוד מאות על מנת ליישם עיצוב רספונסיבי נכון שמשאיר את הגולש באתר שלך וגורם לו להתנהג בהתאם לרצונך.

 

  • תהיה חדשני.

    סליידר משעמם בדף הבית, מתחתיו 3 קוביות, אחת לשירות, אחת ליצירת קשר והאחרונה לחדשות רצות, לא נמאס? כאשר גולש רואה עיצוב ממשק חרוש הוא לא מתרגש, הוא אפילו יכול לשייך לאתר שלך תחושה שהרגיש באתר אחר, לפעמים היא גם שלילית. הפתרון – צור ממשק חדש ומרענן, השקע מחשבה ברכיבים בהם תשתמש, השקע מחשבה במיקומים שלהם, בניראות שלהם ובעצם קיומם באתר, שאל את עצמך האם אתה באמת צריך את הרכיב הזה בעיצוב האתר שלך.

 

  • קח השראה ממתחרים, בעיקר בחו״ל

    עיצוב אתרים בארץ – בצורתו הגנרית, הינו תחום מאוד לא מפותח, טכניקות עיצוב ובניית ממש מודרניות וחדשניות מגיעות לישראל בכל פעם רק לאחר מספר חודשים טובים, וזה עוד במקרה הטוב, יתרון עצום הוא ללמוד מה שחברינו מייצרים מעבר לים, יש להם את האומץ, את הכלים ואת התקציבים, הנה קישור לאתר פרסי עיצוב אתרים מוביל אשר ממנו ניתן לקחת כמה רעיונות: AWWWARDS.COM

מחפש חברה לבניית אתר במינימום זמן? כנס>>> בניית אתרים

בהצלחה.