אחד הכלים החשובים ביותר של מיתוג לעסקים הוא למעשה יצירת בידול מול המתחרים שלכם. בתחומי רווי תחרות זה יותר קשה לעשות אבל באותה מידה גם עולה החשיבות לעשות זאת. במידה ויש לכם מתחרים בתחום שלכם סביר להניח שתמיד יהיה מישהו שיכול לספק משהו אחד יותר טוב מכם, בין אם זה איכות המוצר, זמינות, שירות, מחיר אטרקטיבי יותר וכו'. מה מבדל אתכם מהמתחרים שלכם? מה יגרום לאשים לקנות דווקא מכם ולא מאחרים? אם תצליחו לייצר תשובה ברורה לשאלה הזו תוכלו ליהנות מהליך מיתוג עסקי מוצלח מאוד שיוביל לעסק צומח באופן קבוע.
5 שלבים ליצירת הבידול שלכם:
1 – הבינו טוב יותר את הקהל שלכם – היכרות עם הקהל שלכם חיונית בכל הליך מיתוג לעסקים אולם במיוחד כאשר מדברים על יצירת בידול משלכם. בסופו של דבר הכרת הקהל שלכם בצורה הטובה ביותר תאפשר לכם להתאים את המוצרים והשירותים שלכם, המסרים והערכים שלכם – לקהל שלכם ולמה שהוא צריך.
2 – הכירו את המתחרים שלכם – איך תדעו לבדל את עצמכם מהמתחרים שלכם אם לא תכירו את המתחרים? למדו כיצד הם מבדלים את עצמם מהמתחרים, מהם השירותים המובילים שלהם, כיצד הם מציגים את עצמם באתר האינטרנט שלהם ועוד.
3 – בנו את זהות המותג שלכם – כחלק מהליך מיתוג תקני אתם חייבים לייצר את הזהות של המותג שלכם. זה יכלול את המטרה, החזון והערכים של המותג שלכם. מה אתם מבטיחים במסגרת השימוש במוצרים שלכם? מה המבנה ההיררכי והארגוני שלכם? וכמובן מה מבדל אתכם מהמתחרים שלכם?
4 – מפו את המאפיינים של המותג שלכם – בשלב הזה אתם רוצים לרשום את המאפיינים שעל פיהם אתם רוצים לפעול. לאחר רישום הערכים רשמו משפט המתאר אותם בהקשר שלכם. לאחר מכן רשמו את ה"עשה ואל תעשה" שאתם רוצים להנחיל בתרבות הארגונית שלכם באותו הקשר. לדוגמה: אחד הערכים שלכם הוא אמינות. משפט התיאור יהיה "אנחנו מתחייבים לומר את הדברים כפי שהם, בלי ליפות את המציאות, בלי להסתתר מאחורי סיסמאות – פשוט לומר אמת". לאחר מכן העשה שלכם יהיה "נהיה כנים וישירים בין העובדים ומול הלקוחות, נתחייב לשקיפות מלאה." האל תעשה שלכם יהיה "לא נשתמש בהסברים או סיפורים מסובכים ומסורבלים ולא נבטיח דברים שלא נוכל לספק".